Цікаві дидактичі ігри для учнів початкових класів


Дидактична гра — незамінний атрибут навчально-виховного процесу в початковій школі. Досвід роботи доводить значне підвищення ефективності роботи на уроці та у позакласній діяльності саме завдяки грі.

                                            Ігри на уроках літературного читання

Гра «Відшукай речення за початком»
Учитель читає речення, зупиняючись, учні знаходять і дочитують його.

Гра «Знайди помилку»
Учитель читає вірш, припускаючись помилок. учні уважно слухають і виправляють.

Гра «Сніжинка»
Залежно від пори року («Квіточка», «Листочок») читає той учень, на парту якого впала сніжинка (квіточка, листочок).

Гра «Не перерви ланцюжок»
Діти одне за одним читають по одному реченню (можна по одному слову, строфі) текст. Усі мають слідкувати, щоб ланцюжок не перервався.

Гра «Хто краще?»
Конкурсне читання вірша, оповідання. Читання у парах.

Гра «Буксир»
Створюється пара з «сильнішого» учня і «слабшого». «Сильніший» учень «веде» у читанні, а «слабший» — намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня.

                       Ігри, які використовую на уроках української мови

„Відгадай, хто я”
Вчитель називає ознаки, а учні повинні відгадати, який це предмет.
1) Червонощоке, кругле, солодке, запашне, велике (яблуко).
2) Велика, туга, біла або зелена (капуста).
3) Червоний, зелений, довгастий, гіркий або солодкий (перець).
4) Цукрові, кормові, столові, великі, круглі, червоні (буряки).
  
„Які звуки позначає буква?”
Вчитель показує дітям букву алфавіту, а вони називають звуки, які вона позначає: голосні, приголосні (тверді та м’які).

  „Ланцюжок слів”
Учні по черзі називають слова, що починаються тим звуком, яким закінчується попереднє слово (зошит, тато, огірок, книжка, айстра ...).

 „Зроби висновок”
Вчитель читає речення, а учні думають, якою із частин вони можуть бути в тексті: зачином, основною частиною чи кінцівкою.
Спробуйте за прочитаними частинами зробити висновок – про що йтиметься в тексті.
     а) Підростуть у маляток крила, мати їх навчить літати.
     б) Ой, яка гарна квітка! Оля вже простягнула руку, щоб зірвати квіточку і понести до школи. Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплині горить сонечко. І блакитне небо, й зелена нива, й висока тополя – все у краплині.

 „Хто швидше”
Поширте речення за запитаннями.
Дівчатка (що роблять?) (яку?) пісню.
(Коли?) на полях посіяли (що?).
У лісі (хто?) знайшли (кого?).
По морю (що робив?) (який?) корабель.
Білка (що робить?) на зиму (що?).
Учні усно складають речення. Кращі речення записують у зошити з коментуванням.

 „Хто?  Що?”
Учитель називає слова – назви предметів, а учні показують картки з питаннями, на які ці слова відповідають.
Риба, річка, диван, портфель, журавель, білка, огірок, дерево, сонце, мама, школяр.

„Один – багато”
Учитель називає назви предметів в однині, а учні – у множині.

„Впіймай слово”
Учитель промовляє слова – назви предметів, а учні оплеском „ловлять” слова, що відповідають на питання хто?

Немає коментарів:

Дописати коментар