Урок літературного читання, 2 клас


Літературне читання
2 клас

Тема : Характеристика персонажа, Віра Артемонова  Ясенок.


Мета : Ознайомити з творчістю письменниці Віри Артамонової; вдосконалювати навички свідомого виразного читання;навчати помічати в тексті образні вислови які допомагають яскраво уявити описані картини; збагачувати мовлення учнів; розвивати пам'ять , увагу; виховувати любов до художнього слова.
І Організаційний момент
Привітання
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас на урок.
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Настанова на роботу.
-         Діти, покажіть свої розумні, добрі і хороші оченята. В них я бачу уважність, старанність. Наполегливість, бажання досліджувати і пізнавати, творити і відкривати таємниці. Поверніться один до одного, подаруйте посмішку, налаштуйтеся на позитивний лад роботи на уроці. Відчули потребу працювати? Успіхів вам!
ІІ Артикуляційні вправи
1.     Дихальні вправи: “Легенький вітерець  ---- вітер-----вітрисько----вітрюган”
2.     Складовий аукціон: Гра Хвостик слів
Ча – ( час, часник, чай, чайка, чайник…..)
Чо – ( чоботи, чоловік, чорний, чоло…..)
Че – ( черевик, червень, честь, черешня…..)
3.     Робота над скоромовкою з пальчиковою гімнастикою.
Жовте жито жук жував і з Женею розмовляв.
Жартом, жартом і у Жені жвавий жук живе у жмені.
4.     Гра Складіть чістомовку
Ча-ча-ча- звірі граються в ( м’яча)
Ці-ці-ці- нападаючи (зайці)
Чу-чу-чу- вовк ударив по …(мячу)
Ця-ця-ця- судить гру у них (вівця)
ІІІ Перевірка домашнього завдання
Переказ оповідання.
ІV Мотивація навчальної діяльності
1.     Робота з альбомом Літературна скарбниця. Пригадування авторів і назв їх творів з розділу “Оповідання”.
2.     Знайомство з творчістю Віри Артамонової.
а) самостійне читання про життєвий шлях В. Артамонової.
Проводиться гра Ти мені – я – тобі  . (робота в парах)
Двоє учнів доповнюють знання учнів про творчий шлях письменниці.
V Робота над оповіданням Ясенок
1.     Читання заголовка твору,- спробуйте передбачити, про що в ньому йтиметься.
2.     Обрати джерело, з якого можна дізнатися про рослину – Ясен.
На столі орфографічний словник, енциклопедія, казки, тлумачний словник.
3.     Виразне читання оповідання вчителем ( стор. 120-121).
-         Назвіть персонажів твору,
4.     Словникова робота
Веселочки         гіллястий
вигаднику         заперечливо
                                жартівник
Довідкове бюро – хлів – будівля для свійської худоби та птиці.
а) читання наввипередки.
б) зачитати тільки іменники.
в) в парах на одному диханні.
Фізхвилинка
5.     Гра Рибки
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
6.     Виразне читання оповідання ланцюжком
7.     Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
-         Де ріс ясен?
-         З чим автор порівнює листочки маленького деревця?
-         Який випадок із життя хлопчика описано у творі?
-         Як мама називала Володю? Чому?
-         Чому мама запропонувала пересадити ясенка?
-         Чому хвилювався Володя?
-         Які звуконаслідування використовує в оповіданні? Кому сподобався Володя? Чому?
8.     Складання тематичної павутинки до словосполучення риси характеру Володі
                                     Риси характеру
                                       -         Добрий
                                       -         Веселий
                                       -         Жартівник
    -      Любить природу
             -       Любить свою Україну
VІ Робота над виробленням навичок читання
1.     Гра Розвідники
-         Скільки разів у тексті зустрічалося слово Ясенок?
2.     Фізкультпауза Пантоміма
а) За допомогою міміки і жестів показати емоції Володі.
б) Гра – уява.
- Які слова – побажання ви підібрали ясенку?
3. Читання уривка твору в особах
4. Робота в групі.
Придумати продовження оповідання Ясенок
VІІ Підсумок уроку
Який висновок для себе зробили з прочитаного оповідання?
Самооцінка учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар