Літературне читання
2 клас
Тема :
Характеристика персонажа, Віра Артемонова
“Ясенок”.
Мета : Ознайомити з
творчістю письменниці Віри Артамонової; вдосконалювати навички свідомого
виразного читання;навчати помічати в тексті образні вислови які допомагають
яскраво уявити описані картини; збагачувати мовлення учнів; розвивати пам'ять ,
увагу; виховувати любов до художнього слова.
І Організаційний момент
Привітання
Весела пісенька
дзвіночка
Покликала нас на
урок.
Я бачу ваші милі
личка
І очі з безліччю
думок.
Настанова на
роботу.
-
Діти, покажіть свої
розумні, добрі і хороші оченята. В них я бачу уважність, старанність.
Наполегливість, бажання досліджувати і пізнавати, творити і відкривати
таємниці. Поверніться один до одного, подаруйте посмішку, налаштуйтеся на
позитивний лад роботи на уроці. Відчули потребу працювати? Успіхів вам!
ІІ Артикуляційні вправи
1.
Дихальні вправи: “Легенький
вітерець ----
вітер-----вітрисько----вітрюган”
2.
Складовий аукціон: Гра “Хвостик слів”
Ча – ( час, часник, чай, чайка, чайник…..)
Чо – ( чоботи, чоловік, чорний, чоло…..)
Че – ( черевик, червень, честь, черешня…..)
3.
Робота над скоромовкою з пальчиковою гімнастикою.
Жовте жито жук жував і з Женею
розмовляв.
Жартом, жартом і у Жені жвавий
жук живе у жмені.
4.
Гра “Складіть чістомовку”
Ча-ча-ча- звірі граються в ( м’яча)
Ці-ці-ці- нападаючи (зайці)
Чу-чу-чу- вовк ударив по …(м’ячу)
Ця-ця-ця- судить гру у них (вівця)
ІІІ
Перевірка домашнього завдання
Переказ оповідання.
ІV Мотивація
навчальної діяльності
1.
Робота з альбомом “Літературна скарбниця”. Пригадування
авторів і назв їх творів з розділу “Оповідання”.
2.
Знайомство з творчістю Віри Артамонової.
а) самостійне читання про
життєвий шлях В. Артамонової.
Проводиться гра “Ти мені – я – тобі
”. (робота в парах)
Двоє учнів доповнюють знання
учнів про творчий шлях письменниці.
V Робота над оповіданням “Ясенок”
1.
Читання заголовка твору,- спробуйте передбачити, про що в ньому йтиметься.
2.
Обрати джерело, з якого можна дізнатися про рослину –
Ясен.
На столі орфографічний словник, енциклопедія, казки,
тлумачний словник.
3.
Виразне читання оповідання вчителем ( стор. 120-121).
-
Назвіть персонажів
твору,
4.
Словникова робота
Веселочки гіллястий
вигаднику заперечливо
жартівник
Довідкове бюро – хлів – будівля для свійської худоби та птиці.
а) читання “наввипередки”.
б) зачитати тільки іменники.
в) в парах на одному диханні.
Фізхвилинка
5. Гра
“Рибки”
Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
6. Виразне
читання оповідання “ланцюжком”
7. Аналіз
змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
-
Де
ріс ясен?
-
З
чим автор порівнює листочки маленького деревця?
-
Який
випадок із життя хлопчика описано у творі?
-
Як
мама називала Володю? Чому?
-
Чому
мама запропонувала пересадити ясенка?
-
Чому
хвилювався Володя?
-
Які
звуконаслідування використовує в оповіданні? Кому сподобався Володя? Чому?
8. Складання
тематичної павутинки до словосполучення риси характеру Володі
Риси характеру
-
Добрий
-
Веселий
-
Жартівник
- Любить
природу
- Любить
свою Україну
VІ
Робота над виробленням навичок читання
1.
Гра “Розвідники”
-
Скільки
разів у тексті зустрічалося слово Ясенок?
2.
Фізкультпауза “Пантоміма”
а)
За допомогою міміки і жестів показати емоції Володі.
б)
Гра – уява.
-
Які слова – побажання ви підібрали ясенку?
3. Читання уривка
твору в особах
4. Робота в групі.
Придумати продовження оповідання “Ясенок”
VІІ
Підсумок уроку
Який висновок для себе зробили з прочитаного оповідання?
Самооцінка
учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар